האזרח א. היה מבולבל וכעוס
המצב במדינה כה נורא ומאוס,
מהפנטהאוז היוקרתי הוא צופה מהמרפסת
ונדמה לו שהוא מבחין בדמוקרטיה הקורסת
הוא לא מבין כיצד בניגוד לכל הגיון
שוב מפלגות הימין חזרו לשלטון
העם אידיוט! זו ממש חידה,
מדוע שוב נבחר שנוא נפשו מהיחידה
חייבים לפעול, להבעיר את המדינה
אחרת תשתלט כת המשיחיים, חסידי השכינה
ואם לא ננהג בתבונה ובעורמה
חס ושלום תעבור הרפורמה
האזרח א. גמר בליבו לעשות מעשה
יהא המחיר אשר יהא
הפעם, נאם בלהט, כל האמצעים כשרים
גם אם תהיה פה מלחמת אחים
ישבו א. וחבריו הטובים
הכינו תקציבים, גייסו תורמים
הגדירו משימות ולוח זמנים
הפגנות, שביתות וחסימות של צמתים,
הפרחת אזהרות ואיומים בשפיכות דמים
ואם המנהיג השנוא יקשה עורף כפרד
נגרום לכל העם לפצוח במרד
כי דמוקרטיה, זה ברור חברים
אינה קשורה לרצון הבוחרים
האזרח א. ראה ברכה בעמלו
המונים הוקירו את פועלו
ולנוכח גודל הצרה
וחשיבות המטרה
לא הסס לשלוח את גיסותיו לצור על מספרה
שם איתר את נציגות ה"חזירות" הבכירה
למרות הצלחתו חש האזרח א. לא בטוב ולא מסופק
שמא נדבק בוירוס, או חלילה חיידק?
לא די בכך שלא כל העם סר לקריאתו הנואשת
פתאום החלו ללחש סביבו שיש לו דבשת
טענו שהוא עצמו דיבר נגד כוחו המופרז של בית המשפט העליון
ואף חבריו למחאה תמכו ברפורמה ובשינוי הצביון
אמרו לו שלא היה מעז להעלות לפיד
התקפה דומה על בני משפחת לפיד
האזרח א. שם פעמיו לרופאת המשפחה
דוקטור, ישבתי זמן רב בחדר ההמתנה
ואני לא מתכוון לצאת מכאן בלי אבחנה
כיצד חלק מהעם נותר כפוי טובה
ולא מרגיש כלפי את אותה החובה?
הרופאה הקשיבה, הרהרה ולקחה מדדים
תראה, אמרה לבסוף, זה די מדהים
קראתי על מקרים כאלה בספרות
אך עד היום לא נתקלתי באחד במציאות
יש לך מחלה נדירה של סטנדרט כפול ושנאה נואשת
שגורמת לך לראיה מטושטשת
זו הסיבה, רכנה הרופאה קדימה בעודה לוחשת,
שאינך מצליח לראות בראי את הדבשת

