Dannyvb@bbs profile image
Dannyvb
Sep 10, 2021

הרשתות החברתיות האיצו את תהליך שיח הביבים הכולל שימוש בסופרלטיבים מכוערים וכל המרבה הרי זה מטונף.

נדמה לי שמאז שלא נותרו כמעט פערים אידאולוגיים בין המחנות השונים והמחלוקות הפכו יותר ויותר אישיות ורגשיות, שכחנו איך לנהל דיאלוג בין שני צדדים עם השקפות שונות. סתם שיחה או וויכוח עניני כבר לא אפשריים.

אבל יש תואר אחד שהוא לטעמי בבחינת גשר אחד רחוק מדי.

אני מתכוון לשימוש השכיח בתואר "חולה נפש" או בהמלצה לשלוח פוליטיקאי זה או אחר (או סתם מישהו שלא בא לנו טוב) לאשפוז, או לאבחנה פסיכיאטרית.

צמד ה"אהודים" (אולמרט וברק) למשל, הציעו לשלוח את נתניהו ומשפחתו לאשפוז בהיותם חולי נפש לפי האבחנה של ד"ר אולמרט.

כ 18% מאוכלוסיית העולם מתמודדים עם קשיים נפשיים (דכאון וחרדה) ומתוכם מספר לא מבוטל של אנשים הסובלים ממחלת נפש, או הפרעה כרונית המלווה אותם כל חייהם. זה עולם קר, בודד ועצוב ומי שמכיר מקרוב מתמודדי נפש יודע עם איזה סבל הם צריכים לחיות.

כפי שלא היינו מכנים יריב פוליטי בתארים כגון “נכה”, “אוטיסט” או “חולה אונקולוגי”, אני מציע שנעקר את השימוש ב"חולה נפש" כתואר גנאי מהשיח בכלל ומהשיח הפוליטי בפרט.

זה לא חלק ממכבסת מילים פרוגרסיבית. זה פשוט לא יפה, פוגע בהמון מתמודדי נפש ומגדיל את תחושת הניכור שלהם מהחברה.

2
Comments
anonymous profile image
Powered by RoundtableBuilt on infrastructure designed for real-time media. Learn more at RTB.io.© Roundtable 2026. By using this site you agree to the Terms of Use and Privacy Policy